[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ layout=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none” last=”no” hover_type=”none” link=”” border_position=”all”][fusion_text]

[fusion_dropcap color=”” boxed=”yes” boxed_radius=”50%” class=”” id=””][/fusion_dropcap]VITAMIN SONCA

Vsi vemo, da z izpostavljenostjo soncu pridobivamo vitamin D. Pa se res povsem zavedamo kako zelo pomemben je ta za nas in za kaj vse je odgovoren? Ali je 15 minut dnevne izpostavljenosti soncu zares dovolj? In kaj storiti, ko ugotovimo, da ga imamo premalo?
Poznamo ve─Ź vrst vitamina D, a za na┼í organizem sta pomembna zgolj vitamin D2 (ergokalciferol) in D3 (holekalciferol). Oba nastajata v ko┼żi med izpostavljanjem soncu in ┼íe dolgo po tem, ko smo bili izpostavljeni son─Źni svetlobi oz. UV-B ┼żarkom. Prvega lahko najdemo v kvasu, ki so ga ultravijoli─Źno obsevali in pa dodanega mleku in mle─Źnim izdelkom. D3 pa se najde tudi v hrani ┼żivalskega izvora. Vitamin D se v organizmu pretvori v aktivno obliko, ta pa ima nato vlogo v na┼íem telesu.

NALOGE D VITAMINA

1. Trdnost kosti

D vitamin ima izreden pomen pri ohranjanju ustrezne koncentracije kalcija in fosfatov v krvni plazmi in kosteh, kar pomeni tudi, da se ob pomanjkanju D vitamina kalcij ne ve┼że v kosti in pomanjkanje lahko vodi v osteoporozo ali krhke kosti.
Zni┼żanje koncentracije D vitamina pa povzro─Źi prekomerno delovanje ob┼í─Źitni─Źne ┼żleze in posledi─Źno padec koncentracije fosfatov, ki so prav tako pomembni pri mineralizaciji kosti.

2. Pomaga uravnavati krvni sladkor

Raziskave so pokazale, da ima kalcij pomembno vlogo pri izlo─Źanju inzulina in uravnavanju njegove koncentracije. Za dostavo kalcija na pravo mesto pa je ponovno zadol┼żen D vitamin. Dokazani pa so bili tudi vplivi D vitamina za prepre─Źevanje diabetesa tipa 2.

3. Prepre─Źevanje raka

D vitamin ima sposobnost zaviranja rasti rakavih celic. Najbolj raziskan je njegov vpliv na raka dojk in prostate. ┼Żenske z optimalno vrednostjo D vitamina v krvi so imele za petino manj┼íe tveganje za razvoj raka v primerjavi s tistimi s kriti─Źnim pomanjkanjem D vitamina.
Kljub temu, da tega nebi pri─Źakovali pa prepre─Źi tudi tveganje za ko┼żnega raka, saj so dokazali, veliko tveganje za razvoj raka ob son─Źnih opeklinah, ki jih je spremljalo pomanjkanje D vitamina.

4. Drugo

D vitamin ima še veliko drugih nalog v telesu:
  • Zmanj┼ía tveganje za sr─Źno-┼żilne bolezni,
  • Krepi imunski sistem,
  • Pomaga pri uravnavanju razpolo┼żenja in hormonov,
  • Izbolj┼ía mentalne funkcije (koncentracijo in spomin),ÔÇŽ

ZNAKI POMANJKANJA D VITAMINA

D vitamin ima v telesu ogromno pomembnih vlog, zato pa se tudi njegovo pomanjkanje ka┼że na zelo razli─Źne na─Źine. Glavni znaki pomanjkanja pa so:
  • Kroni─Źna utrujenost,
  • Pomanjkanje fizi─Źne in mi┼íi─Źne mo─Źi,
  • Depresija oz. ob─Źutek brezvoljnosti in nemotiviranosti,
  • Te┼żave s spanjem pono─Źi in utrujenost ─Źez dan,
  • Oslabljen imunski sistem (pogosta obolevanja),
  • Krhke kostiÔÇŽ
Testiranje pomanjkanja vitamina D lahko opravi zdravnik, pri ─Źemer pa se moramo zavedati, da bo kriti─Źna meja za zdravnika lahko dvakrat ni┼żja od meje optimalne ravni D vitamina za na┼íe delovanje. Kar pomeni, da nam bo zdravnik rekel, da moramo za─Źeti z nadome┼í─Źanjem D vitamina, ko bo njegova raven ┼że zelo kriti─Źno nizka in ┼że negativno vplivala na na┼í organizem.
Lahko pa opravite tudi mineralno analizo las, kjer vam bo test pokazal, ─Źe imate pomanjkanje D vitamina in drugih vitaminov in mineralov.

VZROKI POMANJKANJA

Svetovno gledano, lahko trdimo, da ima vsaj 80% svetovne populacije pomanjkanje D vitamina.

1. Pomanjkanje son─Źne svetlobe

Glavni vzrok pomanjkanja je vsekakor premajhna izpostavljenost son─Źni svetlobi, saj nas dana┼ínji ┼żivljenjski slog sili, da ve─Źino dneva pre┼żivimo v notranjih prostorih. Kljub temu pa lahko ob primerni izpostavljenosti soncu ┼íe vedno pride do pomanjkanja. Pomemben dejavnik je vsekakor barva ko┼że, ljudje s svetlej┼ío ko┼żo hitreje absorbirajo zadostno koli─Źino, kot tisti s temnej┼íim odtenkom ko┼że. To se zelo lepo vidi iz statisti─Źnih podatkov za Afriko, kjer ima kar 90% populacije pomanjkanje tega son─Źnega vitamina.

2. Son─Źne kreme

Velik vpliv na absorbcijo pa imajo son─Źne kreme in pa vse pogostej┼íe dodajanje UV-A in UV-B za┼í─Źitnih faktorjev v kozmeti─Źne izdelke za li─Źenje. ─îe uporabimo za┼í─Źitni faktor do 30 zmanj┼íamo pridobivanje D vitamina za okoli 95%, vi┼íji faktorji pa pridobivanje popolnoma izni─Źijo.

3. Prekomerna telesna te┼ża

D vitamin je lipofilen vitamin, kar pomeni, da je topen v ma┼í─Źobah in se bo v njih tudi skladi┼í─Źil. Ljudje s prekomerno te┼żo imajo zato veliko ve─Ź mo┼żnosti za pomanjkanje D vitamina.

4. Drugo

Poleg ljudi s prekomerno telesno te┼żo pa so pomanjkanju nagnjene ┼íe naslednje skupine ljudi:
Starej┼íi so podvr┼żeni k pomanjkanju vitamina, ker ko┼ża za─Źne izgubljati sposobnost pridobivanja D vitamina in njegovega pretvarjanja v aktivno obliko. Prav tako pa pride do pomanjkanja pri majhnih otrocih/dojen─Źkih, ki ┼íe nimajo dovolj razvitega organizma, da bi sami tvorili zadostno koli─Źino D vitamina in pa materah, ki so ve─Źkrat zapovrstjo rodile.

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container][fusion_builder_container background_color=”” background_image=”” background_parallax=”none” enable_mobile=”no” parallax_speed=”0.3″ background_repeat=”no-repeat” background_position=”left top” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_webm=”” video_mp4=”” video_ogv=”” video_preview_image=”” overlay_color=”” video_mute=”yes” video_loop=”yes” fade=”no” border_size=”0px” border_color=”” border_style=”solid” padding_top=”0″ padding_bottom=”30″ padding_left=”0″ padding_right=”0″ hundred_percent=”no” equal_height_columns=”yes” hide_on_mobile=”no” menu_anchor=”” class=”” id=””][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_6″ layout=”1_6″ last=”no” spacing=”no” center_content=”yes” hide_on_mobile=”no” background_color=”” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” background_position=”left top” hover_type=”none” link=”” border_position=”all” border_size=”0px” border_color=”” border_style=”solid” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=”” margin_top=”” margin_bottom=”” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ animation_offset=”” class=”” id=”” min_height=””][fusion_fontawesome icon=”fa-quote-left” circle=”yes” size=”large” iconcolor=”” circlecolor=”” circlebordercolor=”” rotate=”” spin=”no” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”1″ animation_offset=”” alignment=”center” class=”” id=”” /][/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”5_6″ layout=”5_6″ last=”yes” spacing=”no” center_content=”no” hide_on_mobile=”no” background_color=”” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” background_position=”left top” hover_type=”none” link=”” border_position=”all” border_size=”0px” border_color=”” border_style=”solid” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=”” margin_top=”” margin_bottom=”” animation_type=”” animation_direction=”” animation_speed=”0.1″ animation_offset=”” class=”” id=”” min_height=””][fusion_text]

Priporo─Źamo vam, da D vitamin vzamete s hrano, ki vsebuje ma┼í─Źobe, saj vitamin za prehod v krvni obtok uporabi ma┼í─Źobe na katere se ve┼że. Zelo dobra kombinacija je D vitamin skupaj z ribjim oljem bogatim z omega-3 in 6 ma┼í─Źobnimi kislinami saj v kombinaciji predstavljata pravo hrano za mo┼żgane.

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container][fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ layout=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none” last=”no” hover_type=”none” link=”” border_position=”all”][fusion_text]

KAKO PRIDOBITI VITAMIN D – VIRI D VITAMINA

1. SONCE

Z izpostavljenostjo soncu za 10-20 minut lahko pridobimo tudi do 10 000 i.u. D vitamina, vendar pa je to odvisno od barve, starosti ko┼że in tudi genske predispozicije in zato s son─Źenjem le redki pridobijo te zavidanja vredne koli─Źine vitamina.
Kot vedno v ┼żivljenju pa moramo najti kompromise in srednjo pot, saj si nih─Źe ne ┼żeli pove─Źanega tveganja za razvoj ko┼żnega raka. Pomanjkanje D vitamina skupaj z opeklinami pa ┼íe pove─Źa to tveganje. Zato izberemo srednjo pot in izberemo zdravo son─Źenje. Soncu se izpostavimo za priporo─Źen ─Źas nato pa uporabimo son─Źno kremo. ─îe imate zelo ob─Źutljivo ko┼żo nagnjeno k opeklinam pa lahko najbolj ob─Źutljive dele (obraz) nama┼żete takoj.
V primeru pomanjkanja D vitamina kljub son─Źenju, pa je bolj zdravo, da se odlo─Źimo za pridobivanje tega iz hrane in prehranskih dopolnil.

2. HRANA

Pozimi, ko sonce ni dovolj mo─Źno, da bi na┼ía ko┼ża lahko proizvajala D vitamin, pa je na┼í glavni vir hrana. Na prvem mestu kot najbolj bogat vit so ribe (losos) in jetra, hitro za njimi pa tudi gobe izpostavljene UV- svetlobi. Nekaj D vitamina pa lahko pridobimo tudi z mlekom, mle─Źnimi izdelki, tofujem in jajci.

3. PREHRANSKA DOPOLNILA

Najbolj zanesljiv na─Źin nadome┼í─Źanja D vitamina so prehranska dopolnila. Najbolje je, da izberemo tista, ki vsebujejo D3, ki se v telesu pretvori v aktivno obliko kalcitriol, ta pa je znan kot biolo┼íko najbolj u─Źinkovit presnovek.
Priporo─Źeni dnevni odmerki dolo─Źeni v Evropi in Ameriki so pribli┼żno dvakrat ni┼żji, kot nam jih priporo─Źajo strokovnjaki. Obstaja veliko na─Źinov kako izra─Źunati dnevne potrebe D vitamina, to─Źno dolo─Źene za va┼ío starost in tip ko┼że, te vrednosti pa se za odrasle vedno gibljejo nekje med 2500 in 5000 i.u.
Priporo─Źamo vam, da D vitamin vzamete s hrano, ki vsebuje ma┼í─Źobe, saj vitamin za prehod v krvni obtok uporabi ma┼í─Źobe na katere se ve┼że. Zelo dobra kombinacija je D vitamin skupaj z ribjim oljem bogatim z omega-3 in 6 ma┼í─Źobnimi kislinami saj v kombinaciji predstavljata pravo hrano za mo┼żgane.

Zaklju─Źek

Zdaj pa ste na vrsti vi, da se po zimi prepustite pomladi in poskrbite za zdravo prehrano, gibanje in dru┼żenje na son─Źku s svojimi najdra┼żjimi. Hkrati pa vsi skupaj naberete ┼íe vitamin sonca in poskrbite za popolni paket zdravega po─Źutja.

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

Dodaj odgovor

Va┼í e-naslov ne bo objavljen. * ozna─Źuje zahtevana polja

Close
Sign in
Close
Cart (0)

V košarici ni izdelkov. V košarici ni izdelkov.