KORISTNI VPLIVI POZITIVNOSTI NA ZDRAVJE + VAJE ZA IZBOLJŠANJE POZITIVNOSTI

Preživljanje časa z pozitivnimi ljudmi namesto negativnimi, ni samo bolj prijetno, ampak ima velik vpliv na naše celotno dobro počutje. Oboje, pozitivnost in negativnost pa sta nalezljiva, kar pomeni, da bomo obdani z negativno naravnanimi prijatelji, družinskimi člani in sodelavci poslabšali svoje razpoloženje in pogled na svet. Še huje pa je to, da lahko negativnost, ki jo poberemo od drugih ljudi, skrajša našo življenjsko dobo in slabo vpliva na naše.

Po drugi strani pa obdanost z ljudmi, ki širijo pozitivo, spodbuja delovanje fizičnega in mentalnega zdravja. Raziskave kažejo ravno na to, da pozitivnost vpliva na: podaljšano življenjsko dobo, ščiti pred kroničnim stresom, krepi srečo, daje večji smisel življenju in nas bolj povezuje z drugimi ljudmi.
KAJ JE POZITIVNOST?
Definicija pozitivnosti: je navada imeti nagnjenje k optimističnemu pogledu na svet. Ljudje s pozitivnim karakterjem sprejemajo svet takšen kot je in kadarkoli se zgodi nekaj slabega, med ljudi širijo upanje.
MOČ POZITIVNOSTI: 5 PREDNOSTI POZITIVNEGA MIŠLJENJA
1. SREČA
Kaj nas dela srečne ljudi? Nove raziskave predpostavljajo, da ljudje, ki se trudijo delati v skladu z optimističnim in hvaležnim mišljenjem izkusijo: več energije, sreče, upanja in pozitivnih čustev.
Optimizem nam pomaga prepoznati več skritih priložnosti za relaksacijo, nagajivost in povezanost. Kot je bilo opisano v enem od člankov Psychology Today (slo. Psihologija danes): Ljudje, ki so zadovoljni s svojim življenjem, imajo s časom vedno več razlogov, da so zadovoljni, saj jih sreča vodi do želenih končnih izidov v šoli, službi, družbenih odnosih in zdravega, dolgega življenja.
2. OBRAMBA PROTI NEGATIVNIM VPLIVOM STRESA IN TESNOBE
Pozitivnost naj bi imela moč proti negativnim vplivom na zdravje, ker zmanjša vpliv kroničnega stresa na telo. Veliko število študij pa tudi potrjuje dejstvo, da močna socialna družba s pozitivnimi ljudmi, zmanjša vpliv razočaranja in neuspeha.
Ogromno raziskav pa je našlo povezave med pozitivnostjo in vplivi na telo, ki pomagajo ohranjati zdravje:
Zmanjšan krvni tlak,
Zmanjšano tveganje za srčno-žilne bolezni,
Lažje uravnavanje teže in ščiti pred debelostjo,
Lažje uravnavanje zdrave ravni krvnega sladkorja,
Podaljša življensko dobo,
Zmanjša depresijo in anksioznost,
Večja odpornost na prehlad in nahod,
Boljše prenašanje in reševanje stisk in stresa.

Zavestno optimistično mišljenje je dobro za naše mentalno in fizično zdravje. Pozitivni efekti se kažejo z daljšo življenjsko dobo, srečo, zaščito pred kroničnim stresom, večjim pomenom življenja, boljšo povezanost z drugimi, zmanjšanjem depresije in izboljšanim delovanjem srca in drugega.

3. ZMANJŠANO TVEGANJE ZA PSIHIČNIMI BOLEZNIMI

Pozitivno mišljenje pa pozitivno vpliva tudi na zmanjšanje patoloških skrbi in tveganja za mentalna stanja kot je generalizirana anksiozna motnja (GAD). Študije so preučevale vpliv tudi na način, da so eni skupini preiskovancev običajne skrbi zamenjali s slikami možnih pozitivnih izidov, drugi pa z verbalnim izražanjem možnih pozitivnih izidov. Pri tem so obe skupine izkusile zmanjšanje skrbi in anksioznosti. Do očitnih razlik med skupinami pa ni prišlo in iz tega lahko izpeljemo zaključek, da kakršen koli način uvajanja optimističnih idej blagodejno vpliva na mentalno zdravje.
4. POVEČANA POVEZANOST Z DRUGIMI IN VEČJI POMEN ŽIVLJENJA
Če se zavestno trudimo ohranjati pozitivno mišljenje, nam to pomaga ohranjati bistre misli, perspektivo in objektivni pogled na situacije v našem življenju, s katerim lahko bolj pravilno povežemo dejstva in rešimo težave… Nekateri temu pravijo razširjen pomen pozitivnosti. Pozitivni efekti pa se pokažejo tudi v smislu večje povezanosti in enotnosti z drugimi in svetom okrog nas.
Pozitivnost nam lahko pomaga pri navezovanju stikov z drugimi ljudmi, to pa je pomembno, ker povezanost z drugimi ljudmi gradi naš pomen in bistvo, ki dajeta življenju vrednost.
5. UTRJEVANJE ZDRAVIH NAVAD
Za pozitivnost je značilno, da se s časom začne graditi sama, hkrati pa je z večimi pozitivnimi čustvi lažje graditi zdrave navade, ki pripomorejo k spodbujanju naše sreče.
8 VAJ POZITIVNOSTI
Kako pa usmeriti svojo koncentracijo na pozitivne stvari, ko smo obdani z negativnostjo? Z naslednjimi vajami, boste v svoje življenje lažje vnesli več pozitivnosti in jo širili med ostale:
1. PREPOZNAJ NEGATIVEN SAMOGOVOR. Pozornost usmerite na vaš način odzivanja na situacije in negativen pogovor s samim seboj in bodite pozorni, če zaznate, da: povečate negativne vidike situacije in izločite vse pozitivne. Avtomatsko za nastalo situacijo krivite sebe, pričakujete slabo in vedno stvari vidite le kot dobre ali slabe, brez vmesnega polja. Prepoznajte o katerih področjih v življenju ponavadi razmišljate negativno in usmerite pozornost v spreminjanje mišljenja na teh področjih v bolj optimistično smer.
2. PONAVLJAJTE POZITIVNE POTRDITVE. Najdite pozitivne besede in misli, ki si jih lahko ponavljate dnevno ali pa si jih postavite nekam, kjer jih boste lahko vsakodnevno prebrali (na hladilnik ali ogledalo).
3. PIŠITE DNEVNIK HVALEŽNOSTI. Prakticiranje hvaležnosti vsebuje koncentriranje pozornosti na sedanjost in hvaležnost za življenje takšno kot je danes. Dnevnik poskusite pisati vsak dan, zjutraj ali zvečer in vanj pišite stvari, ki so vas nasmejale, za katere ste hvaležni in jih cenite. S tem se boste lažje zavedali koliko pomembnih, a samoumevnih stvari imate v življenju in se naučili ceniti vsak trenutek. Hkrati pa bo to protistrup negativnim čustvom in mišljenju, ljubosumju, zavidanju, obžalovanju, sovraštvu, skrbi in razdraženosti.
4. VKLJUČITE TELO. Namesto, da se vedno fokusirate na svojo težo in stvari na telesu, ki bi jih radi spremenili, pomislite na stvari, ki vam jih vaše telo že v trenutni obliki omogoča. Lahko opravljate svoje delo v službi, omogoča vam hojo, telovadbo, družiti z drugimi ljudmi… Osredotočite se na proces in ne izid. Na primer, vzpostavite rutino za telovadbo in jejte zdravo hrano, ki vam bo pomagala dvigniti razpoloženje, saj vam bo to pomagalo, do pozitivnega pogleda in zmanjšanja stresa in ne dejstvo, da boste zaradi tega izgubili neželene kilograme.
5. IZOGNITE SE PRIMERJANJU. Namesto, da se osredotočate na to kaj imajo drugi in vi nimate, pomislite na vse stvari, za katere ste v svojem življenju hvaležni. Najdite stvari, ki vas delajo unikatne in vredne ter svoje prednosti napišite v dnevnik. Sami sebe tretirajte kot prijatelja, tako da prakticirate sočustvovanje s samim s seboj in si nikoli ne dovolite sami sebi reči nekaj, kar nikoli nebi rekli nikomur drugemu.
6. VZEMITE SI ČAS ZA ZABAVO IN RELAKSACIJO. Vzemite si čas za relaksacijo in aktivnosti za zmanjšanje stresa ali pa stvari, ki vas nasmejijo. Poiščite humor in veselje v vsakem dnevu in dajte sami sebi dovoljenje za odmor.
7. BODITE ČUJEČI/POLNOUMNI (ang. mindful). Prakticirajte čuječnost ali meditacijo, ki vas bo naučila osredotočiti se na »tukaj in zdaj«, namesto preteklost ali prihodnost. To vam bo pomagalo, da razmišljate o čustvih in mislih kot začasne situacije in vas bo vse manj prevzelo in potrlo, saj se boste zavedali kako se vse stvari v življenju spreminjajo in se ne boste oklepali dogodkov.
8. POMAGAJTE DRUGIM IN BODITE PROSTOVOLJCI. Kako lahko širite pozitivo? Ena možnost je, da pripomorete k boljšemu življenju drugih, kar bo pripomoglo k dvigovanju tudi vašega razpoloženja. Pomaganje drugim lahko pomaga vam, da prenehate z nesmiselnim premišljevanjem in začutite povezanost, hvaležnost in ponos.
ALI OBSTAJAJO NEGATIVNE PLATI POZITIVNOSTI
Nekateri trdijo, da lahko prizadevanje za optimizem, ko se počutimo popolnoma nasprotno povzroči zanikanje čustev, kar lahko posledično vodi v zapiranje in igranje čustev. Cilj uvajanja pozitivnosti v življenje nebi smel biti zanikanje dejanskih čustev, da smo včasih žalostni, razdraženi ali razočarani. Namesto tega, je lahko koristno pri sprejemanju svojega počutja in sprejemanja, da je to le začasno. Vedno ne moremo nadzorovati okoliščin ali kako se bodo stvari odvile, lahko pa se naučimo v situacijah poiskati nekaj za kar smo lahko hvaležni, čeprav stvari niso popolne.
ZAKLJUČEK
Zavestno optimistično mišljenje je dobro za naše mentalno in fizično zdravje. Pozitivni efekti se kažejo z daljšo življensko dobo, srečo, zaščito pred kroničnim stresom, večjim pomenom življenja, boljšo povezanost z drugimi, zmanjšanjem depresije in izboljšanim delovanjem srca in drugega.
Pozitivnost lahko vzdržujemo z vajami kot so: Pisanje dnevnika, ohranjanje dobre samopodobe, čas za zabavo in sprostitev in pomočjo drugim.