[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ layout=”1_1″ spacing=”yes” center_content=”no” link=”” target=”_self” min_height=”none” hide_on_mobile=”no” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”left top” undefined=”” background_repeat=”no-repeat” hover_type=”none” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=”” last=”no”][fusion_text]

[fusion_dropcap color=”” boxed=”yes” boxed_radius=”50%” class=”” id=””][/fusion_dropcap]MITOHONDRIJ: 9 NA─îINOV, KAKO SPODBUDITI GONILNO SILO VSAKE CELICE

Kaj so mitohondriji in kako nam pomagajo? Mitohondriji so celi─Źne strukture oz. organeli. Sodelujejo pri ve─Źih celi─Źnih procesih, njihova najpomembnej┼ía naloga pa je celi─Źno dihanje s katerim pridobivajo energijo, ki je shranjena v kemijskih vezeh hranljivih snovi in jih pretvorijo v energijo, ki jo celica uporabi za njeno aktivnost.
Energija se nahaja v molekuli ATP-adenozin trifosfat, ki nastane pri procesu celi─Źnega dihanja. Mitohondriji proizvedejo pribli┼żno 90% ATP v na┼íem telesu, za kar jim upravi─Źeno re─Źemo gonilna sila na┼íegih celic.
Ko mitohondriji delujejo optimalno, dobivajo celice dovolj ┬╗goriva┬ź za normalno delovanje. Kadar pa mitohondriji ne delujejo kot bi bilo potrebno, pride do po┼íkodb in napak pri celi─Źnih procesih, kar pa je eden glavnih vzrokov staranja.
ZAKAJ JE POMEMBNO, DA SPODBUDIMO DELOVANJE MITOHONDRIJEV?
Nedelovanje v mehanizmu nastajanja ATP, v na┼íih mitohondrijih, pove─Źa nastanek stranskih produktov celi─Źnega dihanja, ki so v velikih koncentracijah nevarni za mitohondrije. S ─Źasom pa nedelovanje mitohondrijev vodi v stopnjajo─Źe se oviranje vseh biolo┼íkih procesov v na┼íem telesu.
To se v vsakem primeru zgodi s starostjo, vendar pa lahko vplivamo na delovanje mitohondrijev in izbolj┼íamo njihovo efektivnost pri ustvarjanju energije in njihovo kapaciteto, kar pa lahko pripomore k po─Źasnej┼íemu in bolj zdravemu staranju.
9 NAČINOV KAKO IZBOLJŠATI DELOVANJE MITOHONDRIJEV
1. OMEJITEV KALORIJ
Omejitev vnosa kalorij je najuspe┼ínej┼íi pristop k podalj┼íevanju ┼żivljenja. To dejstvo pa lahko vsaj delno pripi┼íemo pove─Źanju zmogljivosti mitohondrijev.
Omejitev kalorij deluje kot stresni signal na mitohondrij in v njem spodbudi nastajanje prilagoditev. Izbolj┼ía njihovo aktivnost in sposobnost reguliranja oksidativnih produktov, ki povzro─Źajo oksidativen stres, hkrati pa zmanj┼íanje vnosa kalorij podpre kvaliteto celi─Źnega dihanja in prepre─Źuje oz. popravlja napake pri procesu. Spodbuja pa tudi obnavljanje omre┼żja mitohondrijev, ki omogo─Źa izlo─Źanje po┼íkodovanih mitohondrijev in nastajanje novih, da jih nadomestijo.
2. TELOVADBA
Telovadba zahteva veliko energije, za delovanje na┼íih mi┼íic. S tem mitohondrije v mi┼íicah zelo obremenimo in celica se temu upira tako, da zahteva po─Źitek za nabiranje nove energije. Mi┼íi─Źne celice pa se odzovejo tudi tako, da za─Źnejo proizvajati ve─Ź mitohondrijev. To pove─Źa sposobnost celi─Źnega dihanja in kapaciteto novo nastalih molekul ATP iz hrane za kontrakcije mi┼íic.
To je ena izmed prilagoditev mi┼íi─Źnih celic in eden od razlogov zakaj, se na┼ía telesna zmogljivost s treningom izbolj┼íuje.
3. HRANA ZA MITOHONDRIJE
Obstaja veliko hranil, ki pomagajo mitohondrijem opravljati njihovo delo in vzdr┼żevati zmogljivost. Ta hranila zagotavljajo substrate in kofaktorje, ki stimulirajo aktivnost mitohondrijev in krepijo obrambo celice pred radikali in tako za┼í─Źitijo mitohondrije pred oksidacijo. Hranila hkrati za┼í─Źitijo membrano mitohondrija in jo obnavljajo.
Pri spodbujanju mitohondrijev uporabljamo hranila, ki vsebujejo B vitamine, minerale, polifenole in druga hranila kot so L-karnitin, ALA- alfa lipoi─Źna kislina, koencimQ10, kreatinÔÇŽ Lahko jih jemljemo kot prehranska dopolnila, najdemo pa jih tudi v naravni nepredelani hrani: sadju in zelenjavi, ore┼í─Źkih in semenih, morski hrani in mesu.
4. SPANJE
─îlove┼íki mo┼żgani potrebujejo veliko energije in zaradi visokega tempa njihove presnove, kopi─Źijo veliko odpadnih snovi. Med spanjem se mo┼żgani znebijo produktov, ki bi lahko bili toksi─Źni za mitohondrije (predvsem v visokih koncentracijah).
Za primer lahko vzamemo molekulo beta amiloida. Pri normalnih koncentracijah beta amiloid varuje nevrone (┼żiv─Źne celice) in spodbuja njihovo delovanje. Vseeno, pa pri kopi─Źenju beta amiloida ta postane ┼íkodljiv za nevrone in njihove mitohondrije.
Ker je energija mitohondrijev klju─Źna za vsako mo┼żgansko funkcijo je zelo pomembno, da se izognemo vsakemu kopi─Źenju toksi─Źnih izlo─Źkov. To pa storimo tako, da zagotovimo telesu dober no─Źni spanec, ki bo pomagal mo┼żganom ohranjati zdrave mitohondrije.
5. TEHNIKE SPROŠČANJA
Psiholo┼íki stres vpliva na fizi─Źno zdravje na┼íega telesa in mitohondriji imajo pri tem vplivu klju─Źno vlogo. Stres lahko spremeni strukturo mitohondrijev in njihovo funkcijo s pomo─Źjo stresnih hormonov in drugimi signali stresa, ki jih mitohondriji zaznajo.
Kroni─Źen stres tako povzro─Źa disfunkcijo mitohondrijev in spremeni celoten celi─Źen proces. Tak┼ína disfunkcija pa je ┼íe posebej nevarna za ┼żiv─Źni, endokrini in imunski sistem iz ─Źesar sledijo negativni vplivi na celotno telo.
S tehnikami spro┼í─Źanja, kot so meditacija, joga, dihalne vaje, tai chi itd. lahko prepre─Źimo vpliv stresa na telo. Dokazano je, da ima redna vadba tehnik spro┼í─Źanja vpliv na urejanje in nadzorovanje genov povezanih z zdravim delovanjem mitohondrijev.

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container][fusion_builder_container background_color=”” background_image=”” background_parallax=”none” enable_mobile=”no” parallax_speed=”0.3″ background_repeat=”no-repeat” background_position=”left top” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_webm=”” video_mp4=”” video_ogv=”” video_preview_image=”” overlay_color=”” video_mute=”yes” video_loop=”yes” fade=”no” border_size=”0px” border_color=”” border_style=”solid” padding_top=”0″ padding_bottom=”30″ padding_left=”0″ padding_right=”0″ hundred_percent=”no” equal_height_columns=”yes” hide_on_mobile=”no” menu_anchor=”” class=”” id=””][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_6″ layout=”1_6″ last=”no” spacing=”no” center_content=”yes” hide_on_mobile=”no” background_color=”” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” background_position=”left top” hover_type=”none” link=”” border_position=”all” border_size=”0px” border_color=”” border_style=”solid” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=”” margin_top=”” margin_bottom=”” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ animation_offset=”” class=”” id=”” min_height=””][fusion_fontawesome icon=”fa-quote-left” circle=”yes” size=”large” iconcolor=”” circlecolor=”” circlebordercolor=”” rotate=”” spin=”no” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”1″ animation_offset=”” alignment=”center” class=”” id=”” /][/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”5_6″ layout=”5_6″ last=”yes” spacing=”no” center_content=”no” hide_on_mobile=”no” background_color=”” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” background_position=”left top” hover_type=”none” link=”” border_position=”all” border_size=”0px” border_color=”” border_style=”solid” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=”” margin_top=”” margin_bottom=”” animation_type=”” animation_direction=”” animation_speed=”0.1″ animation_offset=”” class=”” id=”” min_height=””][fusion_text]

Mitohondriji vzdr┼żujejo ┼żivljenje, ker proizvajajo energijo za delovanje na┼íih celic. S podpiranjem njihovega delovanja, pa podpiramo delovanje tako reko─Ź vsake celice in sistema v telesu. Oja─Źanje delovanja mitohondrijev pa nam pomaga pri doseganju dolgega in zdravega ┼żivljenja.

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container][fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ layout=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none” last=”no” hover_type=”none” link=”” border_position=”all”][fusion_text]

6. SON─îNA SVETLOBA
Seveda ne smemo pozabiti, da je neza┼í─Źiteno dalj┼íe izpostavljanje soncu zelo ┼íkodljivo, vendar pa je ravno prava koli─Źina bistvena za zdravje. Vsem nam je znano, da s soncem, skozi ko┼żo, dobimo pomembne koli─Źine D vitamina.
Nujno, ga moramo pridobiti s soncem in hrano, pri ljudeh, ki jim ga primanjkuje, pa ga je potrebno nadome┼í─Źati s prehranskimi dopolnili, da ta izbolj┼ía kapaciteto mitohondrijev v mi┼íicah.
7. IZPOSTAVLJENOST MRAZU
Ko nas zebe, dve vrsti tkiva takoj odreagira s proizvajanjem dodatne toplote. Eno so skeletne mi┼íice, ki proizvedejo toploto s pomo─Źjo drgetanja. Drugo pa je rjavo ma┼í─Źevje, ki za proizvodnjo toplote ne potrebuje drgetanja.
Drgetanje spro┼í─Źa toploto tako da porablja zaloge telesa in spro┼í─Źa ATP, da proizvaja energijo za kontrakcijo (kr─Źenje) mi┼íic. Drgetanje tako indirektno spodbuja mitohondrije, da spro┼í─Źajo toploto. Ma┼í─Źoba pa, za razliko od drugih tkiv, vsebuje molekulo, ki lahko proizvaja toploto lo─Źeno od ATP proizvodnje in tako uporablja mitohondrije za direktno proizvodnjo toplote.
V obeh, skeletnih mi┼íicah in ma┼í─Źobi, mraz stimulira delovanje mitohondrijev in njihovo biogenetiko. Zato, lahko izpostavljenost mrzlemu tu┼íu ali krioterapija spodbudijo, da nas mitohondriji grejejo.
8. IZPOSTAVLJENOST TOPLOTI
Tudi toplota lahko spro┼żi koristen biolo┼íki odziv. Vro─Źina deluje kot blag stresni signal in spro┼żi celi─Źni, ki povzro─Źi prilagoditev.
Eden glavnih predstavnikov teh prilagoditev pa je mitohondrij, ki pove─Źa svojo funkcijsko kapaciteto. To se je pokazalo na skeletnih in sr─Źni mi┼íici. To se je pokazalo tudi s ┼ítudijami o savni, ki podalj┼ía vzdr┼żljivost in zmanj┼ía tveganje za sr─Źno-┼żilnimi boleznimi.
9. PODPIRANJE NAD+
NAD+ (Pridobljen iz nikotinamid adenin dinukleotida) je molekula pridobljena iz vitamina B3, ki jo najdemo v ─Źisto vsaki celici v na┼íem telesu. NAD+ ima klju─Źno vlogo za delovanje mitohondrijev in je v glavnem odgovorna za prina┼íanje elektronov, pridobljenih iz hrane, do transportne verige elektronov za sintezo ATP. Iz tega pa lahko sklenemo dejstvo, da je NAD+ enako pomembna molekula kot ATP sama in posledi─Źno nujna za ohranjanje zdravja.
Z leti se raven NAD+ v tkivih samodejno zmanj┼ía. To pa pripomore k procesu staranja. Vseeno pa lahko pove─Źamo raven NAD+ z oskrbovanjem celic s hranili, ki pomagajo optimirati to raven in podpiramo delovanje mitohondrijev, s tem prepre─Źimo bolezni povezane s staranjem in podpremo dolgo ┼żivljenje.
ZAKLJU─îEK
Mitohondriji vzdr┼żujejo ┼żivljenje, ker proizvajajo energijo za delovanje na┼íih celic. S podpiranjem njihovega delovanja, pa podpiramo delovanje tako reko─Ź vsake celice in sistema v telesu. Oja─Źanje delovanja mitohondrijev pa nam pomaga pri doseganju dolgega in zdravega ┼żivljenja.

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

Dodaj odgovor

Va┼í e-naslov ne bo objavljen. * ozna─Źuje zahtevana polja

Zapri
Prijava
Zapri
Košarica (0)

V košarici ni izdelkov. V košarici ni izdelkov.